SEO optimizācija - uzlabo savu mājas lapu pats

12.2.2021
Digitālais mārketings Latvijas uzņēmumiem


Lai piesaistītu klientu interesi un veicinātu pārdošanas apjomus, lietotājiem ir jāspēj ātri un vienkārši atrast jūsu mājas lapu. Ja viņi to nevar, nav svarīgi, cik daudz laika un pūļu esat veltījis, lai palielinātu lapas veiktspēju un izveidotu lielisku saturu — bez augstākā līmeņa meklēšanas rezultātiem vietne ir faktiski neredzama.


Nav laika gaidīt, kad tas tiks pamanīts: Google tagad ik gadu apstrādā vairāk par aptuveni 2,2 triljoniem meklējumu, un šis skaitlis tikai pieaug. Kā uzņēmumi savieno pašreizējā satura resursu un potenciālo meklēšanas rezultātu punktus? Tas viss sākas ar mājas lapas optimizāciju — rīkiem un paņēmieniem, kas paredzēti, lai jūsu vietni indeksētu meklētājprogrammas un pamanītu, kad tā ir svarīga.


Šajā rakstā mēs nodalīsim mājas lapas optimizācijas pamatus, pievērsīsimies galvenajiem paņēmieniem, lai uzlabotu meklēšanas pozīcijas un izceltu dažus no labākajiem rīkiem, kas Jums varētu palīdzēt veikt savas mājas lapas optimizāciju.


Kas ir mājas lapas optimizācija?

Vienkārši sakot, optimizācija ir jebkas, kas palīdz jūsu mājas lapai tikt pamanītai meklētājprogrammās. Tas sākas ar saturu, kas ir saistīts ar automatizētu meklētājprogrammu koda daļām, kas apvieno mājas lapu ar atbilstošu, uz atslēgvārdiem vērstu saturu.

Taču nepietiek ar to, ka jūsu lapa tiek atrasta; jūsu saturam ir arī jāiziet atbilstības pārbaudes, oriģinalitāte un pat meklēšanas mērķis, lai tas tiktu pastāvīgi parādīts, kā galvenais rezultāts.

Ņemot vērā meklēšanas panākumus, tīmekļa optimizāciju bieži sauc par meklētājprogrammas optimizāciju (SEO). Dažādiem SEO risinājumu nodrošinātājiem un nozares ekspertiem ir atšķirīgas idejas par to, kas optimizācijas centienus padara veiksmīgus, piemēram, daudzi pievēršas mērķauditorijas atlases atslēgvārdu lietojumam, lai palielinātu konkrētu meklēšanas pozīcijas.

Un, lai gan tas ir gan lietderīgs, gan potenciāli ienesīgs, tas nav pietiekami izolēts; efektīvai mājas lapas optimizācijai ir nepieciešama visas mājas lapas sastāvdaļu un satura atkārtota novērtēšana, lai nodrošinātu, ka kopīgais gala rezultāts ir ideāli piemērots meklētājprogrammas preferenču nodrošināšanai.

Kā tas izskatās praksē?

Galvenie mājas lapas optimizācijas paņēmieni:

  • Pirms laika un piepūles ieguldīšanas SEO un mājas lapas optimizēšanas stratēģijās ir svarīgi definēt konkrētus rezultātus.
  • Lūk, kāpēc: taktikas, rīku un metožu apjoms, kas pieejams, lai uzlabotu meklēšanai draudzīgu dizainu, ir pārsteidzošs — izprotot, kur jūsu tīmekļa vietne cīnās un koncentrē savas pūles, lai novērstu šos trūkumus, jūs varat palielināt ietekmi, vienlaikus ierobežojot kopējos tēriņus.
  • Tādējādi labākais veids, kā sākt jebkuras mājas lapas optimizāciju, ir pilnīga lapas veiktspējas un sāpju punktu revīzija. Izmantojot tādus rīkus kā Google PageSpeed Insights, var noteikt ielādes ātrumu un lietojamības saistītās problēmas, bet atslēgvārdu izpēte var palīdzēt noteikt, kurus atslēgvārdus jūsu mērķauditorija meklē.

Nav viens standarta risinājums, kā optimizēt Jūsu mājas lapu , daži populārākie paņēmieni ir šādi:

  • Izvēlieties savu mērķa tirgu

Lai varētu optimizēt mājas lapu, ir jādefinē mērķa tirgus. Vispirms identificējiet savu ideālo klientu: kādus produktus vai pakalpojumus viņi meklē? Cik daudz viņi ir gatavi tērēt? Kādas ir viņu prioritātes attiecībā uz kontaktiem, līgumiem un saziņu?

  • Atrodiet un izpētiet savus atslēgvārdus.

Pēc izpētes atlasiet atslēgvārdus, kas ir saistīti ar jūsu mērķa tirgu, un izmantojiet tos, lai uzlabotu meklētājprogrammas rezultātus. Ja jūsu mājas lapa neatrodas pirmajā lapā, labākie konkurenti nodrošina galvenos datus, dažkārt konkurenti jums var ļoti palīdzēt ar svarīgu informāciju un datiem.

  • Optimizējiet savu saturu.

Lielisks saturs ir atkarīgs no atbilstības; jebkuram bloga ierakstam, video, podkāstam vai digitālajam resursam, ko izveidojat, vajadzētu būt pielāgotam jūsu mērķa tirgum. Taču ir arī ļoti svarīgi optimizēt savu saturu meklētājprogrammām, pievienojot uz atslēgvārdiem balstītus lapu virsrakstus, vajadzības gadījumā integrējot konkrētus atslēgvārdus un izstrādājot meta tagus, kas izceļ galvenos jēdzienus un mērķus.

  • Uzlabojiet lietotāja pieredzi jeb UI/UX

Labāka lietotāju pieredze nozīmē lielāku apmeklētāju apmierinātību Jūsu mājas lapā un var ietekmēt arī meklēšanas rangu. Sākot ar 2018. gadu, Google sāka iekļaut mobilo lapu ielādes ātrumu, kā faktoru meklēšanas vērtējumos, tādējādi uzlabojot veiktspēju, kā labvēlīgu rezultātu faktoru.

  • Izveido atpakaļsaites jeb backlinus

Atpakaļsaites no citām augsti novērtētām vietnēm var organiski uzlabot jūsu vietu meklēšanas rezultātos. Izveido un iesniedz industrijas jaunumiem vai bloga vietnēm atbilstošu, uz tirgu orientētu saturu. Ieteicams arī regulāri meklēt savu uzņēmumu vai zīmola vārdu, lai identificētu trūkstošos atribūtus un pieprasītu iekļaut atpakaļsaites.

  • Pievienojiet attēlu atribūtus.

Attēlu optimizācija interneta saturam arī ir kritiska. Vispirms pievienojiet attēlu failam nosaukumus, kas kodolīgi apraksta to attēlojumu; dariet to tāpat visiem attēla alt atribūtiem. Ja tas ir apšaubāms, izvairieties no vienkāršas valodas un vienkāršiem aprakstiem — ja attēla detaļas nav nepieciešamas, var tikt piemēroti sodi jūsu vispārējam rangam.

  • Mēriet un pieskatiet.

Efektīvai optimizācijai nepieciešama pastāvīga mērīšana un monitorēšana, lai nodrošinātu ilgtermiņa ROI. Lūk, kāpēc: attīstoties klientu vēlmēm, mainās populārākie atslēgvārdi un meklētājprogrammas maina fokusu. Regulāra SEO centienu novērtēšana palīdz sekot līdzi optimizācijas stratēģijai.

  • Attēlu optimizācija

Jebkuras attēlu optimizācijas stratēģijas mērķis ir uzlabot tīmekļa veiktspēju — un vienīgais labākais veids, kā to izdarīt, ir saspiest attēlus un tad viņus ievietot savā mājas lapā.

  • Attēlu saspiešana

Saglabājot pēc iespējas labāku attēla kvalitāti — ir būtiska jebkuras plašākas tīmekļa optimizācijas stratēģijas sastāvdaļa. Pat tad, ja pavadāt vairākas stundas, optimizējot katru citu savas mājas lapas stūri, ja jūsu attēla failu izmēri ir pārāk lieli, jūsu mājas lapas kopējais ielādes laiks tiks palēnināts, un apmeklētāji negaidīs, kamēr tiks ielādēti dati, klienti vienkārši dosies pie jūsu konkurentiem.

5 Lieliski mājas lapas optimizācijas rīki

Lai gan pareizie paņēmieni var palīdzēt palielināt jūsu mājas lapas satura un mārketinga kampaņu ietekmi, pareizie rīki var palīdzēt vienkāršot šo procesu un dot jūsu komandai vairāk laika, lai koncentrētos uz to, kas ir svarīgi — sava zīmola veidošanu.

Izmantojot simtiem rīku, kas tagad ir pieejami gan bez maksas, gan bez maksas, esam sagatavojuši noderīgu opciju sarakstu, lai palīdzētu jūsu mājas lapai maksimāli palielināt optimizācijas centienus.

1. Hubspot CMS

HubSpot satura pārvaldības sistēma (CMS) ir pilnvērtīgs risinājums ar optimizācijas rīkiem mārketinga speciālistiem, izstrādātājiem un arī to grupām. Optimizētas mājas lapas var viegli izveidot, pārvaldīt un personalizēt dažādiem apmeklētājiem un modificēt atbilstoši noteiktiem ierīču tipiem vai reklāmguvumu mērķiem.

2. Moz lokālā saraksta rādītājs

Moz izmanto vairākus datu avotus, lai skatītu, kā jūsu lokālo uzņēmumu saraksti darbojas tīmeklī. Moz rāda, kā jūsu saraksti tiek salīdzināti un tiek piedāvāti ieteikumi, kas palīdz labot neprecīzus datus vai sniegt detalizētāku, SEO-friendly informāciju. Pamata Moz pārbaudes ir bezmaksas, savukārt padziļinātāki rezultāti nāk ar ikmēneša maksu.

3. Google Analytics

Ja vēlaties uzzināt, kā jūsu vietne darbojas visā pasaules lielākajā meklēšanas tīklā, sāciet darbu ar analītikas rīku Google Analytics. Šis brīvais rīks nodrošina gan kritisku vietnes metriku, gan izmantojamus datus par lietotāju rīcību mērogā, kas palīdz labāk pielāgot tiešsaistes saturu un kampaņas, kā arī sasniegt augstāku rangu meklēšanas rezultātos.

4. Ahrefs atpakaļsaišu pārbaude

Kā jau teicu iepriekš, lieliskas atpakaļsaites var palīdzēt uzlabot jūsu mājas lapas rangu meklētājprogrammās un veicināt novirzīšanas datplūsmu. Ahrefs fona saišu pārbaudītājs ļauj skatīt 100 populārākās fona saites uz jūsu vietni, lai uzlabotu saistīšanas stratēģiju un uzlabotu meklēšanas rezultātus. Šī rīka izmēģinājuma versija ir bezmaksas versija, bet papildmaksas iespēja ir pieejama ar ikmēneša maksu.

5. Google atslēgvārdu plānotājs

Google vēlreiz izveido sarakstu ar atslēgvārdu plānotāju. Šis rīks ne tikai identificē konkrētu terminu meklēšanas apjomu, bet arī iesaka potenciāli atbilstošus atslēgvārdus, kas atspoguļo lietotāju nodomus un uzvedību, savukārt atver jaunas iespējas, lai palīdzētu uzlabot jūsu vietnes vispārējo atbilstību un rangu.

Sāciet ar pašreizējās lapas veiktspējas novērtēšanu, pēc tam ieviesiet galvenās stratēģijas, lai pievērstu populāru meklētājprogrammu uzmanību. Visbeidzot, izmantojiet pareizos rīkus, lai automatizētu galvenos procesus un atklātu jaunas optimizācijas iespējas.