Digitālais mārketings, kā uzņēmēja panākumu atslēga

6.3.2021
Digitālais mārketings Latvijas uzņēmumiem

Izstrādājot mārketinga stratēģiju, jūs varat uzdot jautājumus, kāpēc digitālais mārketings ir saistīts ar kādu citu tradicionālāku mārketinga veidu? Kādi ir ieguvumi? Vai ir kādi kritumi? Vai tas ir naudas vērts? Vai tas ir grūti? Vai tas ir ātri? Vai tas vispār izdosies? Ja jūs tikai tagad uzsākat biznesu un mārketings nav jūsu lauciņš, tad veltiet laiku, lai uzzinātu, kāpēc digitālais mārketings var palīdzēt izveidot ienesīgu biznesu.


Pirms varam runāt par to, kāpēc digitālais mārketings ir karalis, vispirms definēsim to. Digitālais mārketings ir jebkura tiešsaistes mārketinga veids, tostarp SEO, PPC, e-pasta mārketings, satura mārketings un sociālo mediju mārketings. Ja jūs nepārzināt šos terminus, šeit būs mazs ieskats.


PPC digitālajā mārketingā


PPC nozīmē “maksa par klikšķi” , un tas tiek attiecināts uz Google meklēšanas un attēla reklāmām. Ja šīs reklāmas rādāt Google tīklā, jūs maksājat par iestatīto cenu katru reizi, kad kāds noklikšķina uz jūsu reklāmas. Jums būs jāizstrādā atslēgvārdu stratēģija, kas atbilst jūsu uzņēmumam. Atslēgvārdu stratēģijā ir daudz tādu vārdu, piemēram, vārdu izvēle ar lielu meklēšanas apjomu, kuriem ir zema maksa par klikšķi. Kad Google lietotāji meklēs jūsu atlasītos atslēgvārdus, tiks rādītas jūsu reklāmas. Izmantojot PPC, varat izveidot savas reklāmas, un jūs pilnībā kontrolējat savu budžetu. Daži atslēgvārdi par klikšķi ir salīdzinoši lēti, piemēram, ''vīriešu t-krekli'' 0.40 Eur par klikšķi, bet daži ir ārkārtīgi dārgi, piemēram, “ziemas riepas” 1.05 Eur par klikšķi.


Ja jums ir nauda, ko tērēt, Google meklēšanas pirmajā lapā varat viegli sasniegt pirmo vietu. Tomēr jums joprojām būs nepieciešama stratēģija, lai nodrošinātu, ka sasniedzat pareizo mērķauditoriju un iegūstat visaugstāko iespējamo reklāmguvumu līmeni. Atcerieties, ka nekvalificēti klikšķi uz jūsu reklāmām var tērēt jūsu naudu, tāpēc pārliecinieties, vai lietotāji, kas noklikšķina, ir patiesi ieinteresēti jūsu produkta iegādē.


SEO digitālajā mārketingā


SEO nozīmē meklētājprogrammas (mājas lapas) optimizāciju. SEO ir veids, kā jūs organiski ierindojaties Google meklēšanā. Tas nozīmē, ka jūs nemaksājat, lai to darītu tāpat kā jūs ar PPC. Ikviens vēlas, lai viņu uzņēmums būtu pirmajā lapā vai vismaz visaugstākajos trīs dabiskās meklēšanas rezultātos, jo tie saņem vislielāko datplūsmu no potenciālajiem klientiem. Kā ierindoties meklētājprogrammās, netērējot naudu?


Varat optimizēt saturu, izmantojot atslēgvārdus. Atslēgvārdi ir SEO pamats. Lai tiktu augstākā vietā, jums būs stratēģiski jāpievieno atslēgvārdi, H1 tags, virsraksts un metadatu apraksts, kā arī attēla alt tagi. Jums būs nepieciešama arī pastāvīga SEO stratēģija, kas ietver bloga veidošanu un atpakaļsaišu iegādi, lai izveidotu jūsu mājas lapas autoritāti un padarītu jūsu tiešsaistes klātbūtni spēcīgāku.


Tie ir trīs pamata faktori. Ja jūs piedāvājat produktu vai pakalpojumu, jūs vēlaties uzveikt savu konkurenci, lai iekļūtu kādā no augstākajām vietām. Tas var aizņemt kādu laiku, jo šīm mājas lapām, kas atrodas meklētāja virsotnē, ir diezgan spēcīgi SEO ziņā. Iespējams, nevarēsiet veidot šī atslēgvārda stratēģiju, bet atslēgvārdu izpēte palīdzēs jums noteikt to atslēgvārdu stratēģiju un atrast tos atslēgvārdus, caur kuriem varēsiet tiekties uz meklētāja pirmajām vietām.

SEO pakalpojumi un mājas lapas optimizācjas rezultātu līkne


Saturs ir karalis digitālajā mārketingā


Satura mārketings ietver tādas lietas kā bloga rakstīšana, kas var lieliski palīdzēt jūsu uzņēmumam. Jūs varat rakstīt blogus, lai tie ierindotos Google meklētājā augstās pozīcijās, un tie arī var palīdzēt potenciālajiem klientiem izprast jūsu uzņēmumu vai atbildēt uz viņu jautājumiem. Kā var tiekties uz labām pozīcijām ar bloga rakstīšanu? Tas viss attiecas uz bloga garumu, cik reižu jūs varat stratēģiski ievietot savus atslēgvārdus, cik klikšķu tas saņem, cik bieži cilvēki dalās ar tavu rakstu un cik ilgi cilvēki lasa tavu blogu. Lai kāds būtu bloga saturs, pārliecinieties, vai jūsu blogā ir pieejama noderīga un atbilstoša informācija, kas saistīta ar jūsu zīmolu vai nozari. Neatkarīgi no tā, kāda veida bizness jums ir, kaut kas, par ko jāraksta, vai tie ir padomi un triki, kas dod padomus vai vienkārši reklamē jūsu uzņēmumu.


Sociālo tīklu izmantošana, izmantojot digitālo mārketingu


Sociālo mediju mārketings ir digitālā mārketinga veids, kas ietver mārketingu tādos sociālo mediju kanālos kā Facebook, Instagram, Twitter u.c. Reklāmas kampaņas sociālajos medijos var ātri iestatīt, un varat atlasīt šo reklāmu mērķauditoriju noteiktās lietotāju grupās. Datu apjoms, kas tiek savākts sociālajos medijos, var palīdzēt jums izmantot reklāmas, lai tās labāk saskaņotu ar to, ko vēlas redzēt jūsu klienti, kā arī lai nodrošinātu, ka jūsu nauda stiepjas, cik tālu vien iespējams. Reklāma sociālajos medijos ir vislētākais veids, kā reklamēties.


E-pasts digitālajā mārketingā


Saskaņā ar ''Campaign Monitor Study'' pētījumu par katru eiro, kas iztērēts e-pasta mārketingā, vidējais ienākums no ieguldījumiem ir 20 Eur. Ar tādu atdevi nav nekāds brīnums, kāpēc digitālais mārketings ir labākais veids, kā pārdot produktus vai pakalpojumus! E-pasta mārketings ir tieši tāds, kā tas izklausās. Jūs kā uzņēmums nosūtāt e-pasta ziņojumus saviem abonentiem, lai pārliecinātu tos iegādāties jūsu produktu vai pakalpojumu vai sekot jūsu zīmolam. Tas ir tāpat, kā rakstīt vēstules potenciālajiem klientiem, izņemot e-pastos, var redzēt, cik cilvēku ir atvēruši jūsu “vēstuli” un kurš ir noklikšķinājis uz saitēm jūsu e-pastā.


Lai kampaņa būtu veiksmīga, jums būs jāievēro dažas e-pasta vadlīnijas. Pirmais ir iedvesmojošs virsraksts. Piemēram, JD Sports. Viņi izmanto vienkāršu, tomēr intriģējošu tēmas virsrakstu, lai mudinātu lietotājus atvērt e-pastu. Tēmas virsraksts ir pirmais, ko lietotāji redz pirms e-pasta atvēršanas. Pasakot viņiem, kas viņus gaida, kad atvērs e-pastu, lai tas izklausītos neatvairāms. Kad esat pamudinājuši cilvēkiem atvērt jūsu e-pastu, nākamā darbība palīdzēs viņiem rīkoties.


Nākamā darbība, ko iesakām, ir aicinājums uz darbību e-pasta sākumā. Pastāstiet lietotājiem, ko vēlaties viņiem darīt, lai “iepirktos” un veiktu pirkumu vai “lasītu vairāk” par savu produktu vai pakalpojumu. Šiem tekstiem vajadzētu būt lieliem un drosmīgiem, lai klienti to nevarētu palaist garām! Mērķis ar aicinājumu rīkoties ir saņemt šos klikšķus, lai klienti apmeklētu jūsu mājas lapu. Dažkārt ir jāveic pārbaude, lai noskaidrotu, uz kurām pogām abonenti reaģē visvairāk.


Ņemiet vērā arī to, ka pārāk daudz teksta lietotājiem var būt grūti sagremot. Neviens nevēlas tērēt laiku, lasot jūsu pārgalvīgi garo e-pastu,jo iespējams, viņi katru dienu saņem simtiem citu e-pasta ziņojumu. Uzturiet tos īsus un jēdzīgus. Ja jums šķiet, ka jums ir nepieciešams daudz teksta, sadaliet to pārvaldāmās vai acīm skenējamās rindkopās, lai lasītāji nevarētu paiet garām, kādai svarīgai rindai. Lai iegūtu papildinformāciju, vienmēr varat izveidot saiti uz mājas lapas nosēšanās lapām vai galvenajām lapām.


Vislabākais e-pasta mārketinga aspekts ir tas, ka varat iestatīt e-pasta kampaņu, lai klientiem automātiski nosūtītu e-pasta ziņojumus. Tos sauc par e-pasta automatizāciju. Varat iestatīt sveiciena e-pasta automatizāciju, kas iepriecina klientus vai piešķir tiem atlaidi pirmajam pirkumam. Tas ir lielisks veids, kā iedabūt viņus iekšā jūsu mājas lapā, lai izmēģinātu savu produktu. Varat arī nosūtīt pamestos groza sūtījumus, kas nosūtīs klientiem e-pasta ziņojumus, kad viņi kaut ko atstās savos ratos. Šī klientu mērķauditorijas atlases metode ir kaut kas tāds, ko daudzi lielie uzņēmumi izmanto, lai piesaistītu trūkstošos pārdošanas apjomus.


Piemēram, riteņu veikals nosūta klientiem pamestos groza sūtījumus ar riteņiem, lai atgādinātu, ka ir jāatgriežas jūsu mājas lapā un jāiegādājas tas, ko viņi iepriekš ir ievietojuši savā grozā. Šis e-pasts līdzinās jūsu mājas lapai, tāpēc klientam ir vienkārši noklikšķināt uz jebkuras saites un turpināt iepirkties tālāk! Tam ir arī īss teksts, un tam ir liels aicinājums rīkoties.


Digitālais mārketings salīdzinājumā ar tradicionālo mārketingu


Kad mēs sakām, ka tradicionālais mārketings nozīmē mārketingu, ko jūs, iespējams, jau esat pieradis redzēt kā sludinājumus laikrakstos vai žurnālos, uz afišas vai televīzijas reklāmās. Daudzi cilvēki domā, ka tradicionālais mārketings ir ceļš, pa kuru iet, lai varētu veidot uzticību ar klientiem un izveidot paliekošu attiecību tīklu. Pārsteidzoši, ka to pašu var izdarīt ar interneta starpniecību, bet par zemākām izmaksām un galu galā par veiksmīgāku iznākumu.


Tad kāpēc digitālais mārketings uzvar tradicionālo mārketingu?


Pielāgotas auditorijas


Jaunajiem klientiem varat piesaistīt ļoti mērķtiecīgu datplūsmu, izveidojot pielāgotu mērķauditoriju, izmantojot digitālo mārketingu. Tas pierāda, ka ar tradicionālajiem plašsaziņas līdzekļiem ir grūti. Varat ievietot reklāmu konkrētā žurnālā, ko jūsu mērķauditorija lasa, bet cik cilvēku faktiski iegādāsies šo žurnālu vai pat redzēs jūsu reklāmu? Pieņemsim, ka jūsu uzņēmums vēlas reklamēties uz radio kanālā. Kāds bariņš dzirdēs jūsu reklāmu, bet vai viņi rīkosies? Iespējams, ka jūsu reklāma neattieksies uz visām personām, kas to dzird.


Atkārtota mērķauditorijas tēmēšana (Retargeting)


Nevar atkārtoti atlasīt mērķauditoriju ar potenciālajiem klientiem, izmantojot tradicionālos mārketinga tīklus. Atkārtota mērķauditorijas tēmēšana ir viens no iemesliem, kāpēc digitālais mārketings ir tik veiksmīgs. Kad klients mijiedarbojas ar jūsu reklāmu Google tīklā, Facebook, Instagram vai jebkurā citā kanālā, jūs varat izsekot viņu katram gājienam un izmantot šos datus, lai turpmāk tos atkārtoti atlasītu mērķauditorijā. Interesanti uzzināt, kāpēc reklāma par tiem apaviem, kurus skatījāties pagājušajā nedēļā, tiek rādīta jūsu jaunumu plūsmā? Jūs tiekat uz jaunu mērķi, un pastāv liela iespēja, ka kādu dienu jūs atkal apmeklēsiet veikalu un iegādāsieties to. Galu galā, ja viņi turpina parādīties, šī noteikti ir zīme!

Mērķauditorija reklāmas precizitātes mērijums


Izmaksas


Katrs uzņēmums vēlas ietaupīt naudu jebkurā veidā, ko vien var. Facebook reklāma ir vislētākais un efektīvākais reklāmas veids. Facebook reklāmas vidējā maksa par klikšķi ir aptuveni 0.20 Eur. Tas ir diezgan labi, ja uzskatāt, ka katru dienu ir vairāk nekā 2 miljardi aktīvo Facebook lietotāju.


Mērījumu rezultāti


Izmantojot digitālo mārketingu, ir daudz vieglāk izmērīt rezultātus. Jūs varēsiet pārskatīt visu, sākot no tā, cik ilgi persona pavadījusi laiku jūsu mājas lapā, līdz vietai, no kurienes vai caur kurieni šī persona iegājusi jūsu mājas lapā. Varat pārraudzīt, cik labi darbojas jūsu reklāmas, un ātri veikt korekcijas, ja tas ir nepieciešams. Tāpēc digitālajam mārketingam ir tik liela vara. Visas darbības, ko veic jūsu klienti, var ierakstīt, un šos datus var izmantot veiksmīgas digitālā mārketinga kampaņas veidošanai.


Facebook nodrošina visus jūsu datus, izmantojot reklāmas pārvaldnieku. Tas ir ērts lietotājiem, ļauj vienkārši sadalīt izmaksas un rezultātus un kontrolēt budžetu. Ar tradicionālajiem medijiem, piemēram, reklāmu žurnālā, vienīgā jums reāli pieejamā analīze būtu, cik liela ir žurnāla popularitāte, cik cilvēki viņu pērk, un tas nebūs ļoti noderīgi jūsu mārketinga kampaņai.


Lai neatpaliktu no konkurences, jums būs jāizmanto sava veida digitālais mārketings. Lai arī liela daļa mūsu pasaules ir digitāla, tomēr var izmantot tradicionālos medijus. Taču tā papildināšana ar tiešsaistes mārketingu ļaus jūsu uzņēmumam pacelties augstāk nekā tie, kas izmanto tradicionālos medijus.


Kāpēc digitālais mārketings ir biznesu virsotne?


Ja esat mazs vai vidējs uzņēmums, jums jāizmanto visa digitālā mārketinga piedāvājumi. Uzveikt lielos konkurentus ir diezgan grūti. Nepadariet to grūtāku, izmantojot novecojušas mārketinga metodes. Ir neskaitāmi iemesli, kāpēc digitālais mārketings vienmēr uzvar salīdzinājumā ar tradicionālo mārketingu. Digitālais mārketings ļauj sadarboties ar klientiem, samazināt izmaksas un veidot uzticību saviem klientiem.


Komunikācija


Viens no iemesliem, kāpēc uzņēmumi izmanto digitālo mārketingu, ir tas, cik viegli ir sazināties ar klientiem. Tiešsaistes mārketings ir divvirzienu iela. Ar klientiem var sazināties tik vienkārši, cik vien iespējams. Tas ir kaut kas tāds, ko jums kā uzņēmuma īpašniekam ir jāizmanto. Un tas ir viens no iemesliem, kāpēc digitālā mārketinga atkārtota izmantošana ir augstāka par tradicionālajām mārketinga metodēm.


Uzticības veidošana


Digitālais mārketings veido uzticību lietotājiem. Lai pircējiem parādītu, ko citi domā par jūsu produktiem, varat izmantot sociālo apliecinājumu, piemēram, iepriekšējo klientu atsauksmes jūsu mājas lapā vai zvaigžņu vērtējumus. Viesnīcas savās mājas lapās parāda savu vērtējumu par katru pakalpojumu vai numuriņu un sadala to pēc zvaigznēm. Kā redzams, šim pakalpojumam ir 64 piecu zvaigžņu vērtējumi. Tā kā visas šīs atsauksmes ir pieejamas pircējam, tās var pārlūkot un izlasīt, ja vēlas. Tas ir kaut kas tāds, ko nevar izmantot tradicionālajā mārketingā vai pat veikalā. Būtu ārkārtīgi grūti savā produkta žurnālā parādīt 60 vai vairāk atsauksmes.


Vairāk nekā 80% patērētāju uzticas tiešsaistes atsauksmēm, jo viņi uzticas ģimenes un draugu ieteikumiem. Jo vairāk vērtējumu ir, jo uzticamāki kļūst potenciālie klienti. Vai jūs uzticētos uzņēmumam ar vienu piecu zvaigžņu atsauksmi vai uzņēmumam ar 46 četru un piecu zvaigžņu atsauksmēm?

Daudzi patērētāji veic vismaz nelielu pētījumu, pirms viņi nolemj pirkt no jauna uzņēmuma, tāpēc iedrošiniet klientus, lai jūs nopelnītu viņu uzticību tiešsaistē!


Runājot par vērtējumiem, atsauksmes par jūsu uzņēmumu ir ļoti viegli izveidojamas tiešsaistē. Varat nosūtīt e-pasta ziņojumu, kurā klientiem tiek jautāts, ko viņi domā par jūsu produktu vai pakalpojumu un kā viņi vēlas to novērtēt. Varat rādīt reklāmu vai palielināt ziņu, lūdzot sekotājus sniegt jums atsauksmes par produktu vai pakalpojumu. Abos šajos piemēros var iekļaut vienkāršu pogu ar aicinājumu uz darbību, kas pa taisno novestu jūsu klientus uz atsaukmes lapu. Šo informāciju var izmantot, lai pārveidotu produktu vai pakalpojumu tā, lai tas labāk atbilstu lietotāju vajadzībām, ja vērtējumi nav tik lieliski. To var izmantot arī, lai parādītu jaunajiem klientiem, ka jūsu produkts vai pakalpojums ir labāks par konkurentiem, ja vērtējumi ir labi!


Aicinājums uz darbību (CTA)


Savā mājas lapā varat izmantot arī gudrus aicinājumus uz darbību (CTA), lai mudinātu lietotājus pirkt. Parasti CTA ir darbības pogas, kas klientiem norāda, ko vēlaties iegādāties, piemēram, dalīties vai sazināties ar jums. Viss, kas atrodas jūsu mājas lapā, ir gatavs jūsu klientu piesaistei.


Tūlītējs rezultāts


Vairumā gadījumu tas notiek ļoti ātri. Varat izveidot Google reklāmu vai Facebook reklāmu, piešķirt tai budžetu un sākt to rādīt samērā ātri, ja esat zinošs. Dažiem digitālā mārketinga veidiem, piemēram, SEO, ir nepieciešams laiks, bet ir vērts pagaidīt, kad Google meklēšanā redzat savu biznesa lapu ar pirmajā vietā. Potenciālajiem klientiem šis rezultāts ir ļoti uzticams.

Kā saka, drošvien ir labs, ja tas rādās pirmais!


Noderīga analīze un dati


Iespējams, ka lielākais iemesls, kāpēc digitālais mārketings ir pārspējis tradicionālo mārketingu, ir tas, ka jums kā uzņēmumam ir iespēja izsekot saviem klientiem katru reizi, kad pārvietojaties tiešsaistē. Tas nodrošina daudz datu, ko analizēt, lai varētu veikt korekcijas digitālā mārketinga kampaņās. Ar citiem tradicionālā mārketinga veidiem, piemēram, radio vai TV, nav iespējams zināt, kurš ir redzējis jūsu reklāmu.


Pakalpojumā Analytics no Facebook reklāmas tiks norādīts, cik lietotāju ir redzējuši jūsu reklāmu, cik reizes tā tika rādīta un cik reklāmguvumu esat saņēmis no tās, kā arī cik maksā par reklāmguvumu.


Izmantojot pakalpojumu Facebook, katru mēnesi varat iztērēt nelielu summu un ātri palielināt savu auditoriju, kā arī saņemt visus šos datus, ko varat izmantot, lai padarītu kampaņu stiprāku. Ar “nelielu summu” mēs domājam 100 Eur. Jā, patiesībā var augt, iztērējot tikai 100 Eur mēnesī!


Nepietiek tikai ar Facebook postu likšanu. Jums ir jāliek arī reklāmas. Facebook ir maksas platfroma, lai jūs būtu redzami, tas nozīmē, ka jums ir jāieliek nauda (pat neliela summa), lai iegūtu sekotājus un pat potenciālos klientus. Realitātē, ja nereklamējaties 20% no jūsu sekotājiem redz jūsu postus. Taču aktīva Facebook reklāmas kampaņa var palielināt jūsu lapas apmeklētāju skaitu par 90%.


Izmantojot digitālo mārketingu, varat atlasīt mērķauditoriju noteiktā auditorijā. Pakalpojumā Facebook varat pat izmantot to, ko sauc par līdzīgu mērķauditoriju, lai atlasītu klientus, piemēram, tos, kas jums jau ir. Šī auditorija ir veidota no jūsu jau esošo klientu e-pasta saraksta vai vienkārši no tiem, kas apmeklējuši jūsu mājas lapu. Facebook uzņems šos signālus un atradīs klientus caur Facebook, kas ir līdzīgi esošajiem klientiem. Jums nav arī jāatlasa esošo klientu mērķauditorija, izmantojot Facebook reklāmas — varat tās pilnībā izslēgt. Izmantojot līdzīgu mērķauditoriju, jūsu reklāmas tiks rādītas līdzīgiem cilvēkiem, kas jau pie jums ir iepirkušies, kas galu galā var palielināt pārdošanas apjomu un veidot ilgtermiņa attiecības ar uzticamiem klientiem.


Kāpēc jūsu uzņēmumam vajadzīgs digitālais mārketings?


Pirmo reizi termins “digitālais mārketings” tika lietots 1990. gadā ar pirmās SEO meklētājprogrammas ieviešanu. Tā ir bijusi jau labu laiku, un tās pamatā ir daudz pētījumu un līdzekļu. Ja jums ir bail ielēkt digitālajā pasaulē, tad ir pienācis laiks sākt darbu.


Opcijas ir nebeidzamas, tāpēc digitālajam mārketingam jābūt saraksta augšpusē, veidojot mārketinga stratēģiju jūsu uzņēmumam. Galu galā tas ietaupīs jums laiku, naudu un galvassāpes, lēkājot pa āķiem, lai jūsu uzņēmumu rādītu televizorā vai uz kādām afišām.

Digitālā mārketinga kampaņu varat sākt tūlīt, sazinieties ar mums, lai saņemtu visas iespējamās atbildes uz jūsu jautājumiem, un mēs palīdzēsim jums sākt attīstīt jūsu biznesu, izmantojot digitālā mārketingu.