8 veidi, kā integrēt sociālos medijus pārdošanas stratēģijā

19.12.2020
Digitālais mārketings Latvijas uzņēmumiem


Platformas, kas reiz tika izmantotas, lai vienkārši dalītos ar fotogrāfijām un sazināties ar draugiem. Tagad  šīs platformas ir lielākā daļa no mūsu ikdienas, vidējam pieaugušajam cilvēkam tērējot gandrīz divarpus stundas dienā sociālajos medijos.


Šīs aplikācijas ir arī neatņemama sastāvdaļa tam, kā mūsdienu uzņēmumi veic reklamēšanu sociālos medijos. 2020. gadā lielākā daļa mazumtirdzniecības uzņēmumi aktīvi darbojas divās vai vairākās sociālo plašsaziņas līdzekļu platformās.


Pat tad, ja neesat pieredzējis sociālo mediju menedžeris, jūs droši varat iesaistīties sociālo mediju vidē. Lai gan ir digitālā mārketinga komanda, kas veic lielisku darbu, saglabājot jūsu zīmola klātbūtni sociālajā vidē, sociālo mediju ieviešana pārdošanas stratēģijā var sniegt iespaidīgus rezultātus.


Sociālie mediji un pārdošana


Sociālo mediju izmantošana zīmola veidošanai ir tikai aisberga stūrītis, sociālie mediji ir vērtīgs līdzeklis pārdošanas veicināšanai. Piedāvājam astoņus veidus, kā integrēt sociālos medijus pārdošanas stratēģijā, lai palielinātu pārdošanas apjomus.

          1.Identificējiet visbiežāk izmantotās platformas savam ideālajam klientam.


Jums vajadzētu būt labi pārdomātam, ideālam klientu profilam. Šajā profilā jābūt norādītai galvenajai informācijai par to, kas ir jūsu pircēja personas. B2B uzņēmumiem tas var ietvert uzņēmuma lielumu, kas gūtu labumu no jūsu produkta, cik lielus ieņēmumus tie ienes, un to organizatorisko struktūru.


Uzņēmumiem, kas pārdod preces patērētājiem, jūsu ideālajam klientu profilam ir jāietver informācija, piemēram, par to, cik veci ir jūsu pircēji, kādas ir viņu intereses un kādas problēmas viņi pievēršas jūsu produktam, lai to atrisinātu.


Papildus izpratnei par to, kādas platformas bieži izmanto jūsu ideāls klients, veltiet laiku, lai saprastu, kā klients izmanto šīs platformas. Piemēram, ja jūsu klienti izvēlas dabiska izskata lietotāja ģenerētu saturu, jūs tos, visticamāk, atradīsiet vietnē Instagram, jo tieši šis satura veids darbojas vislabāk. Vai arī, ja jūsu auditorija dod priekšroku meklējamam mācību saturam, viņi var pavadīt vairāk laika pakalpojumā YouTube.


Šī informācija sniegs vērtīgu ieskatu par to, kur jums vajadzētu koncentrēt savu enerģiju, lai vislabāk savienotos ar mērķauditoriju un apkalpotu savu auditoriju, kad pievienosiet sociālos medijus savā pārdošanas stratēģijā.


          2. Dalieties ar klientu stāstiem izmantojot mārketingu.


Kad ir pienācis laiks iegādāties jaunu produktu, pircēji jūtas pārliecināti par savu lēmumu, zinot, ka produkts ir ieteikts no kāda cita pircēja. Patiesībā lielākā daļa pircēju apgalvo, ka mutiski ieteikumi ietekmē lēmumus par pirkumu.


Kāds ir labākais veids, kā iekļaut mutisko pieeju jūsu pārdošanas stratēģijā?

Daloties ar klientu stāstiem, jūsu izredzes palielinās. Kā tirdzniecības pārstāvim jums ir svarīga loma, daloties ar klientu stāstiem. Lai gan mārketinga komandas uzdevums bieži ir izveidot saturu jūsu uzņēmuma sociālo mediju kanāliem, jūsu komunikācija ar potenciāliem klientiem var nodrošināt arī vērtīgs saturs.


          3. Izmantojiet atsauksmes pārdošanas materiālos.


Neaizmirstiet pārdošanas materiālos arī iekļaut atsauksmes. Cilvēkiem ir vajadzīgas citu cilvēku atsauksmes par jūsu produktu vai pakalpojumu. Droši dalieties ar atsauksmēm sociālajos medijos, lai cilvēki redz, ka jūsu produkts tiek uzslavēts. Tas veidos uzticību potenciālos klientos.


          4. Optimizējiet savus personīgos sociālo mediju kontus.


Jūsu uzņēmuma konti nav vienīgie kontaktpunkti, ko jūsu zīmols var saņemt ar klientu sociālajos medijos — jūsu personiskie konti var kalpot kā jūsu uzņēmuma zīmola personīgais paplašinājums. Šādi pircēji ātri var redzēt, ka esat sava zīmola pārstāvis, tiklīdz viņi redz jūsu profilu.

Divas platformas, kas tam ir vispiemērotākās, ir Twitter (kur patērētāji bieži dodas tieši sazināties ar zīmoliem) un LinkedIn.


          5. Meklēšanas laikā izmantojiet sociālos medijus.


Sociālie mediji var būt jaudīgs rīks jaunu kontaktu meklēšanai un savienošanai ar tiem, īpaši tiem, kas strādā B2B pārdošanā. Ja jūsu uzņēmums pārdod citiem uzņēmumiem, LinkedIn ir jābūt meklēšanas procesa galvenajam rīkam.


LinkedIn ļauj atrast un veidot attiecības ar potenciālajiem klientiem, kas ir ideāli piemēroti jūsu uzņēmumam. Rīka bezmaksas versijā ir meklēšanas funkcija, kas ļauj filtrēt lietotājus pēc atslēgvārdiem, nozares, atrašanās vietas, darba vēstures un savstarpējiem savienojumiem. Varat vienkārši pielāgot meklēšanu, lai tajā iekļautu ideālā klienta atribūtus un atrastu jaunas kontaktpersonas, ar kurām sazināties.


          6. Sekojiet atbilstošai metrikai.


Kā pārdošanas speciālists jūs neesat svešs, lai sekotu līdzi datiem, piemēram, pārdošanas cikla vidējam ilgumam, konveijera ātrumam un vidējam piegādes atbildes laikam, lai saprastu, kā darbojas jūsu uzņēmums. Un, ja vēl neesat to izdarījis, ir pienācis laiks iekļaut sociālo mediju metriku jūsu regulārajos pārskatos.


Cik no jūsu interesentiem nāk no sociālajiem medijiem? Kādu procentuālo daļu no jūsu kopējā pārdošanas apjoma veido sociālie mediji? Šī informācija ir noderīga, lai izprastu, kā turpināt sociālo integrāciju pārdošanas stratēģijā.


Papildus šiem rādītājiem, iespējams, vēlēsieties apsvērt kādas kvalitatīvas informācijas izsekošanu. Piemēram, ja konkrēta sociālo mediju ziņa izraisīja potenciālo klientu pieplūdumu, kas beidzās ar konvertēšanu, ņemiet vērā, kāda veida ziņa tā bija, un mēģiniet saprast, kas šo saturu padarīja tik veiksmīgu. Tas var informēt par jūsu stratēģijas virzību uz priekšu.


          7. Pievienojiet sociālo klausīšanos savam darbības ritmam.


Ja jums būtu iespēja lasīt klienta domas, vai jūs izmantotu šo iespēju? Katrā gadījumā mēs jums nevaram piešķirt šo superspēju. Bet mēs varam apliecināt, ka sociālās klausīšanās spēks, var jums palīdzēt saprast, kā jūsu klienti patiešām jūtas attiecībā uz jūsu produktu un uzņēmumu. Protams, pēc tam varat izmantot atrasto informāciju, lai izmainītu savu pārdošanas stratēģiju, kas virzās uz priekšu, lai labāk pielāgotos klientu vajadzībām un bažām.

Tālāk ir norādīti daži veidi, kā iekļaut sociālo klausīšanos savā regulārajā darbības ritmā.

  • Meklējiet savu uzņēmumu vai produkta nosaukumu pakalpojumā Twitter, Instagram un Facebook, lai uzzinātu, ko saka lietotāji. To var darīt arī ar konkurentiem, lai redzētu, ko patērētāji saka par līdzīgiem zīmoliem.
  • Sekojiet LinkedIn atjauninājumiem, kas attiecas uz uzņēmumiem un personām, ar kurām vēlaties strādāt. Jebkurā laikā, kad būsiet pieminēti medijos vai vai citās platformās, jūs saņemsiet paziņojumu.
  • Skenējiet sava uzņēmuma un konkurentu mārketinga ziņu komentāru sadaļu, kas reklamē jūsu vai jūsu konkurenta produktus.

           8. Veikt konkurences analīzi.


Es uz to norādīju iepriekš — sociālie mediji ir spēcīgs instruments konkurences analīzes veikšanai. Varat ne tikai redzēt, kādu saturu jūsu konkurenti izmanto, lai iesaistītos savā auditorijā, paziņotu par jauno produktu izlaišanu un reklamētu savu pašreizējo produktu klāstu, bet varat arī piekļūt komentāriem un atsauksmēm, lai redzētu, kāda ir viņu klientu patiesā attieksme pret saviem produktiem.

Laika pavadīšana pārskatot saturu, kas ir kopīgs ar jūsu konkurentiem blogos un sociālajos tīklos, ir ļoti noderīga informācija, kas var sniegt svarīgu ieskatu par jūsu nozares konkurētspēju.

Lai gan par sociālo mediju pārvaldību bieži vien ir atbildīgi digitālā mārketinga speciālisti. Sociālo mediju platformas ir ārkārtīgi vērtīgas, iesakām iesaistīties šajās platformās un veicināt sava zīmola atpazīstamību.